2007 Chevy Tahoe: sælger gerne Gangbusters

Juryen er i med hensyn til de nyligt udgivne store SUV’er fra General Motors: de er en overvældende succes. Chevy Tahoe sammen med sin GMC Yukon og Cadillac Escalade søskende er at bringe i store gevinster for GM. Lige i tide også som bilproducent pares overskudskapacitet, lukker planter, og lægger ud titusindvis af arbejdstagere. Så hvad handler det om den Tahoe, der er stimulerende salg? Alt!

Hvad handler det om den nye Tahoe, der bringer i kunder? Med salg af næsten 50% over det foregående års model må der være noget, der sætter den store SUV bortset fra forgængeren. Faktisk alt har ændret sig med Tahoe da det er en helt ny model:

Nyt organ-størrelsen af Tahoe forbliver omkring det samme: det er stort. Endnu, har kroppen været nyindrettede med fersk ark metal giver bilen et grundigt moderne og imponerende udseende. Tahoe er langt mere aerodynamisk end den foregående model med en vind træk, der er lavere end de mindre Porsche Cayenne SUV ifølge Chevrolet.

Nye motorteknologi – tilbage i 1980 ‘ erne, GM eksperimenterede og mislykkedes når det lanceret Cadillac køretøjer, der kunne lukke unødvendige cylindre på forskellige tidspunkter under motoren cyklus. To årtier senere, selskabet har perfektioneret teknologien og dens “forskydning on demand” motorer er nogle af de mest økonomiske motorer sælges i dag. Faktisk har bilen kritikere bemærket, at den Tahoe brændstof kilometertal er sammenlignelig med den meget mindre Kia Sorento.

Nye indvendige funktioner – GM presses ekstra værelse ud af kraterets allerede rummelig Tahoe af sculpting ud flere mellemrum fra sæde ryg, døre og hovednavn. Resultatet er en selv roomier fornemmelse for passagerer. Derudover rapporterer Chevrolet, at den nye Tahoe er 20% mere støjsvag end forgængeren takket være akustisk afdæmpende materialer og forbedringer i aerodynamik.

Samlingspunkt cry–foruden fremskridt over den tidligere model, der er en anden ting, der er stimulerende salg: ejer loyalitet. GMS ulykker har ikke gået helt ubemærket af loyalister, der nyder den store SUV og insistere på at støtte mærket. Typisk, når nogen populær model er redone, salg bølge. Men trods høje brændstofpriser elevatoren, Chevrolet bliver er meget højere end forventet. Dette er gode nyheder for GM, da SUV’er bærer en høj pr. enhed fortjenstmargen til dem; “almindelige” skal penge som det forsøger at rette sin notering skib.

Naturligvis ønsker ikke alle et køretøj af Tahoe størrelse. I stedet vil de vente et par måneder før de endnu større forstæder slutter sig linjen. Og du troede jeg var ved at nævne en slags kompakte SUV, højre? Ikke for Chevy ejere, der er loyale over for deres store lastbiler, varevogne og SUV’er!
 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *